niedziela, 4 marca 2012

Jabłecznik




Jabłecznik zawsze był jednym z moich ulubionych ciast. Od czasu do czasu jem go na  surowo.  Smakuje wyśmienicie w porównaniu  z tradycyjnym. 










Spód ciasta:
1 1/2 kubka słonecznika
3/4 kubka rodzynek
1 łyżka carob

Masa jabłkowa:
5 dużych jabłek
sok z połowy cytryny
1/2 łyżeczki zmielonych goździków
1 łyżka cynamonu
2 łyżki miodu (opcjonalnie)

Dodatkowo:
wiórki kokosowe
owoce do dekoracji

Aby zrobić spód ciasta wszystkie składniki miksujemy robotem kuchennym do uzyskania jednolitej masy. Okrągłą formę (ja użyłam o średnicy 22cm) posypujemy cienką warstwą wiórków kokosowych, które zapobiegną sklejeniu się spodu ciasta z tortownicą.  Masę wykładamy na formę. Jabłka ścieramy na grubej tarce (odciskamy delikatnie nadmiar soku),  dodajemy resztę składników i wykładamy bezpośrednio na wcześniej ułożoną masę. Nadmiarem soku możemy pokropić ciasto bezpośrednio przed podaniem. Górę ciasta dekorujemy owocami wg uznania.

Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Super! Jutro robię :) Fajnie, od czasu do czasu zrobic sobie taką słodkość, przynajmniej nie ma takich wyrzutów sumienia jak się zje nawet duzy kawałek :D Uwielbiam różne desery raw, można też tak zaskoczyć gości i zainteresować :) dziękuje i pozdrawiam :))BAsiA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowe ciasta też robię od czasu do czasu, zazwyczaj na jakąś okazję albo dla gości. :) Niektórzy naprawdę nie mogą uwierzyć, że to surowe. Myślę, że to jest bardziej zdrowa opcja ciasta niż to, które kiedyś piekliśmy w piekarniku. :) Zrobiłaś już ? Jak smakowało? :) Smacznego. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Coś mnie ostatnio cięgnie do słonecznika, chociaż przedtem wcale, więc ten przepis jest dla mnie, bo szarlotka to zawsze było moje ukochane ciasto, jak to głupio teraz brzmi, ciasto, co to jest ciasto. Słonecznik niestety ma około 300 razy zawyżoną proporcję omegi 6 do omegi3, za dużo omegi 6 w stosunku do proporcji w naszym mózgu. Ale tak jak mówię, ostatnio jestem napalona na słonaja , kiss Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie słonecznika jem bardzo mało, jedynie w jakiś ciasteczkach albo granoli od czasu do czasu. Zamiast słonecznika możesz użyć orzechów np. macademia one mają proporcję 6:1. Cieszę się, że to chociaż jeden przepis, który chcesz wykorzystać. Mam nadzieję, że nie sprowadzę Cię na "złą drogę" :) hahaha :P warzywko :)

      Usuń
  3. Jestem podobnego zdania :) od czasu do czasu można zaszaleć byle nie za często :) Może następnym razem spróbuje zrobić Twój spód zobaczymy co wyjdzie. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń