środa, 22 lutego 2012

Bananowe lody z sosem jagodowym w jadalnym pucharku

                                                                          

Jagody ostatnio królują w mojej kuchni, dodaje je do wszystkiego gdzie tylko mogę ;) Lody bananowe są szybkim do wykonania deserem, pysznym i jakim zdrowym! Można podać je na różne sposoby, dzisiejszy, wydaje mi się bardzo efektowny, który cieszy również oko - przynajmniej moje ;) Podając je w taki sposób, możecie zaskoczyć swoich gości, ale warto je także zrobić dla samego siebie.



1 umyta papaja przekrojona w pól i wypestkowana

sos jagodowy:
2 daktyle, wcześniej moczone ok 1h 
0.5 kubka jagód

lody bananowe:
3 mrożone banany
 
Jagody i daktyle miksujemy w robocie kuchennym, dodając troszkę wody pozostałej po daktylach w celu uzyskania jednolitej konsystencji. Odkładamy na bok i zabieramy się za robienie lodów. Banany miksujemy w robocie kuchennym do konsystancji przypominającej lody.
Następnie lody przekładamy na papaję, i polewamy sosem jagodowym, ozdabiamy wg swojego uznania ;)

Dodatkowo z doświadczenia radzę włożyć papaję ok 30 min wcześniej do lodówki, aby nie była ciepła i lody nie roztapiały się zbyt szybko.


9 komentarzy:

  1. Marta, Marteczka, to jest jebitni fajne, nawet taki ortodoksyjny typ jak ja nie mogę się przyczepić, będę to robić i papusiać :)))) Dla mnie nemberłan,

    OdpowiedzUsuń
  2. pepsi pepsi :D brak mi slow do Ciebie :P cieszę się, ze Ci się spodobało ;) życzę smacznego i pomyśl o mnie jak będziesz to wcinac ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny pomysł z papają :))) W Polsce, w sezonie, można by to zrobić też w arbuzie. Mmm, dobra, już dostałam ślinotoku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow :) Rawolucja dzieki ze wpadłas ;) no wlasnie u mnie w sklepie dopiero co pojawiły sie organiczne papaje ;) wiec zrobilam maly zapasik w domku :D haha dobry pomysl z arbuzem, choc arbuz troche duzy :D:D czujesz taka polowke arbuza zjesc z lodami bananowymi?? :D hahaha

      Usuń
    2. Hehehe, ja tam czuję, wreszcie odpowiednia ilość! :))) Ale tak na serio, miałam na myśli, wykrojenie też łódek z arbuza ;))

      Usuń
    3. wiem, co miałaś na myśli ;) tylko odrazu wyobraziłam sobie takiego duuuzego arbuza wypełnionymi lodami bananowymi hmmm. Po takim deserze chyba przez tydzień bym nic nie jadła ;) haha

      Usuń
  4. super robilam podobne u siebie kilka dni temu:) ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem Ewcia i szczerze powiedziawszy to miałam dylemat czy dodac mój przepis ;)bo mimo tego, ze miałam go już w planie jakiś czas temu, to skład deseru jest taki sam jak Twój :D tylko wykonanie inne ;) no ale jak widac banany, papaje i jagody, można jeśc na wiele sposobów ;) <3

      Usuń